سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عایق های حرارتی، برودتی و صوتی

عایق های صوتی

عایق های صوتی

عایق صوتی

ضرورت استفاده از عایق های صوتی در جوامع پر سر و صدا و شلوغ امروزی بر هیچ کس پوشیده نیست، زیرا که همه ما نیاز داریم تا در محیطی کار و زندگی کنیم که آرام بوده و عاری از هرگونه صداهای آزار دهنده باشد. این کار باعث می شود تا کارآیی ما چندین برابر شده و بتوانیم با صرف زمانی کمتر نتایج بسیار بهتری بگیریم.

 

همینطور بعد از گذران روزهای پر تنش دوست داریم تا در سکوت و محیطی امن در کنار خانواده خود گذران زندگی کنیم. ترافیک، شلوغی، زندگی آپارتمانی و همه و همه نیاز به عایق کاری صوتی محیط را افزایش می دهد و امروزه به عنوان یکی از ضروریات شناخته می شود. در کشورهای پیشرفته به عنوان یک اصل در قوانین ساخت و ساز به این موضوع پرداخته می شود و همه سازندگان باید سازه های خود را طوری بسازند که Acoustic بوده و صدا ها و لرزش ها را تا حد ممکن مهار کنند. 

اما متاسفانه هنوز در کشورهای در حال توسعه ای مانند کشور ما به این موضوع به عنوان یک اصل ضروری نگاه نمی کنند و این باعث می شود که سازه های ما از نظر عایق کاری صوتی استاندارد نباشند. ساختمان و سازه ما باید طوری باشد که حتی در صورت عدم نصب عایق صوتی مناسب قابلیت آن در نظر گرفته شود. زیرا در بسیاری از مواقع جرم دیوارها نا مناسب بوده و کارآمدی نصب عایق را نیز پایین می آورد. این گونه مسائل باید قبل از نصب در نظر گرفته شود. 

عایق کار صوتی بهترین راه حل برای رهایی از همسایه های مزاحم

با توجه به توضیحاتی که داده شد بهتر است که در حین ساخت سازه از یک عایق صوتی مناسب برای ساختمان خود استفاده کنیم که این کار نیاز به این دارد که کارشناسی دقیقی از شرایط، میزان صدا، میزان رطوبت، میزان لرزش ها و ... داشته باشیم و با توجه به آن از یک ضخامت مناسب برای دیواره ها و سقف ها بهره ببریم و بعد از آن از یک نوع عایق صوتی مناسب استفاده کنیم. 

ما قصد داریم تا به سوالاتی از این قبیل پاسخ دهیم 

1- آیا عایق صوتی بهتر است به صورت توکار باشد یا روی کار؟

2- آیا نمی توان تنها به عایق کاری حرارتی بسنده کرد؟

3- کدام نوع عایق بیشترین تاثیر را در مهار صداهای آزار دهنده دارد؟

4- آیا می توان از این عایق ها بعد از ساخت و تکمیل شدن ساختمان استفاده کرد؟

5- آیا عایقی وجود دارد که بشود از داخل ساختمان کار گذاشت و کارآیی داشته باشد؟

6- برای جلوگیری از لرزش ها از چه عایقی باید استفاده کرد؟

7- آیا ضخیم کردن دیواره ها کافی نیست و این کار باعث نمی شود ما دیگر نیازی به عایق نداشته باشیم؟

و سوالات بسیاری از این قبیل همواره از ما پرسیده می شود که ما در این مقاله قصد داریم تا به این گونه سوالات پاسخ دهیم.